ATEİZME CEVAPLAR 3

Yaşamın direği, olmazsa olmazı KUR`AN çalışmalarını bu bölümden okuyabilirsiniz.
Hemen hemen hergün yeni bir konu ya da konularla panomuz güncellenmektedir.

UMARIM İSTİFADE EDERSİNİZ. İYİ OKUMALAR.
HalilSergin
Administrator
Mesajlar: 217
Kayıt: 08 Haz 2016 03:21
İletişim:

ATEİZME CEVAPLAR 3

Mesajgönderen HalilSergin » 10 Haz 2016 01:45

#ATEİZM`e 4 CEVAP

1- Erkeğe 2 Kadına bir hisse 4/11
2- 4 eş alabilme 4/3
3- Kadını dövme 4/34
4- İki kadın bir erkek şahitliği 2/282


SORU 1; Kitabta neden Erkeğe Kadına göre 2 kat fazla hisse veriliyor? Bu adaletsizlik değil de nedir?

CEVAP; Kuran İlmi #MİRAS taksimatı ile uğraşmaz. Tüm bu kavramlar üzerinden her bir İnsanın tavırlarını, davranışlarını tasvir eder. Ayetlerin TEDEBBUR edilmesinden habersiz olan mütercim ve müfessirler ne yazık ki şeklin kurbanı olmuşlardır. Şimdi kısaca Erkeğe Kadının hissesinden 2 kat fazla almasını açıklayalım;

Ayette geçen EZ ZEKER kavramı, Kuran İlminde ''erkek'' anlamında değildir. Kafamızda herhangi bir proje geliştirdiğimizde, bunun en ince ayrıntılarına bile inerek onu MÜKEMMEL bir hale getirme girişimimiz, bizleri bu proje karşısında EZ ZEKER konumuna sokar.
Nitekim EZ ZİKR deyimi de bu deyimden türetilmiştir. Rabbilalemiyn EZ ZİKR`i koruma garantisi verir 15/9. Yani MÜKEMMEL olan, KUSURSUZ olan korunur.
Kafamızdaki projeyi ne yaparsak yapalım, eğer hayata geçireceksek yani NİSA`laştıracaksak, bu proje kesinlikle birbiriyle yardımlaşabilen İKİ unsura sahip olmalıdır;
a) Bu projeden KAZANÇLI çıkmalıyım,
b) Eğer kazançlı çıkamazsam en azından ZARAR etmemeliyim.
İşte, bu proje hayata geçirildiğinde yani İŞ`e döküldüğünde yani NİSA`laştırıldığında, bizlerin bu NİSA`dan yani İŞ`ten beklentilerimiz bu iki faktöre dayanır. Böylece bu NİSA, bu beklentilerimizle GEBE ya da HAMİLE bırakılır. Eğer NİSA, bu beklentilerle hamile kalırsa ÜNSA`ya dönüşür. Eğer hamile kalmazsa, bu durumda kafamızdaki mükemmel proje İŞ`e yani NİSA`ya dönüşmüş olsa dahi ÜNSA`laşamayacağından, bize bir şey kazandırmış olmayacaktır.

O HALDE; kafanda hangi projeyi yaparsan yap, bu proje hayata geçirildiğinde eğer seni kazançlı çıkaracaksa veya en azından sana zarar ettirmeyecekse, işte bu projenin seni getirdiği konuma ''lizzekeri mislü hazzılünseyeyni'' denilir.
Eğer ZEKER, NİSA`yı hamile bırakamazsa, onu bırakır başka bir NİSA`ya nikahlanır. Bu yüzden ZEKER için “DOĞURGAN NİSA” son derece önemlidir.
Eğer NİSA hamile kalmıyorsa Zeker onu boşar aksi halde iflas eder.
Sahip olduğun her proje, eğer hayatta sana bir şey kazandırmıyorsa vazgeçmelisin.

----------------------------------------------------

SORU 2; Neden erkekler 4 yetim kadınla evlenebiliyorken Kadınlara böyle bir hak verilmiyor? Tek eşlilik neylerine yetmiyor da bir sürü kadınla harem kuruluyor?

CEVAP; Kuran İlmi çok eşlilikle tek eşlilikle uğraşmaz. Ayetlerin TEDEBBUR edilmesinden habersiz mütercim ve müfessirler bu ayete verdikleri mana ile ortalığı fuhuş alanına çevirmişlerdir.
Şimdi bu ayette kısaca ne anlatılmak istenmiş ona değinelim;

#YETİYM denilen kavram; bir insanın ihtiyaçlarının uzun süre karşılanamaması dolayısıyla artık kontrolden çıkarak çevresine zarar verecek hale gelmesidir.
Örneğin; uzun süre işsiz kalıpta borçlarından dolayı kendini asmaya çalışanlar, atanamayıpta intihar etmeye çalışan öğretmenler vs.. işte YETİYM buna denilir.
Bunlar eğer korkulacak hale geldiklerinde, dünya nimetlerinin MESNA yani
İKİŞER yani insanların yardımlaşarak bu Yetiymin ihtiyacı gidermeleri gerekir.
Bunu yaparken bu kişiye yapılacak yardım herkesin kalbine tam olarak sinmelidir, işte bu da SÜLASA`dır.
Yine buna yapılacak yardım RUBAA şeklinde olmalıdır yani Yetiym kendisine
yapılacak yardımlardan yeteri kadar menfaat görmelidir.
YA DA bunların hepsi birden yani VAHİDETEN şeklinde yapılmalıdır ve YETİYM konumu ortadan kaldırılmaya çalışılmalıdır.
Bir şeyin TAMAMINA VAHİD denilirken, VAHİD`i oluşturan her bir parçaya EHAD denilir.

Bu ayet birden fazla yetim kadınla evlenmekten bahsetmez.

----------------------------------------------------

SORU 3; Kadınların dövülmesi konusuna ne diyeceksiniz?

CEVAP; Daha önce de defaten belirttik KURAN, kadın erkek ayrımı yapmaz. Kuran İlmi tavır ve davranış ilmidir.
VEDRİBU HUNNE denildiğinde anlatılan şey, tekrar kazanma duygusunun (hunne) ön plana (darabe) çıkarılmasıdır.

----------------------------------------------------

SORU 4; Neden 2 Kadın 1 Erkek şahit? Kadınlar aptal mı ki 2 Kadın 1 Erkeğe denk tutuluyor? Günümüzde bir çok Kadın Erkeklerden zeka olarakta mal mülk olarakta daha üstünken?

CEVAP; Bunu biraz detaylı yazayım ve dikkatle okuyun lütfen.

Kuran İlminde #RECUL deyimi ''adam'' ya da ''erkek'' anlamında kullanılmaz. Bu da diğer deyimler gibi bize hissiyatımızı tarif eder.
RECUL hissiyatımız hayatta, kendimize bir hedef belirlediğimizde oluşur. Böylece gerek kadın gerek erkek olalım, hayatımızda kendimize bir hedef belirlediğimizde artık RECUL olmuş oluruz. Budan sonra bu hedefe ulaşmak için Çalışmalı ve Emin adımlarla da yürümeliyiz. Bu yürüme şekline ise ERCÜL ya da RİCALİKÜM denilir.

2/282`de biri size “İla ecelin müsemmen” şeklinde yardım etmişse yani yaptığının karşılığında alacağıza zaman belirlememişse, bu yardıma yapılacak şehadet için 2 unsur olmalıdır.
Bunlar;
1) İlm
2) İman`dır.
Yani kişi sizin durumunuz ile ilgili detay verebilecek bir bilgiye sahip olmalı ve sizin hakikaten zor durumda olduğunuza iman etmelidir.
Bu iki faktör eğer birbirleriyle yardımlaşırsa size yardımı yapacak olan kişiye ŞEHİDEYNİ olarak destek olur. Amaç sizin tekrar RECUL konumunuza getirilmenizdir.
Bu süreçte yürünülmesi ise hem sizin ve hem de size yardım eden muhatabınızın aynı HEDEF için sizi RECULEYNİ konumuna getirir yani yardıma muhtaç olan siz ve size yardım edecek olan muhatabınız sizin tekrar kendinizi toparlamanız yönüne ORTAK HEDEF belirlediğinizde bu konumuza RECULEYNİ denilir.
Eğer siz ya da size yardım eden muhatabınız böylesi bir hedefe ulaşılmasının mümkün olamayacağına karar verirseniz, bu düşünceye sahip olmayan kişi yine RECULEN konumunda kalırken diğeri VEMREETANİ konumuna girer.

Kuran İlminde #İMRAT deyimi ''kadın'' anlamında değildir. Bir işin yapılımı için o işin DOĞASINA UYGUN olması koşulu ile gerekli olan malzeme ya da fikre İMRAT denilir.
Yemek için çatal kaşık gerekir değil mi? İşte bu malzemeler, yiyeceğiniz yemeğin İMRATI olur. Tuvalet ihtiyacınız geldiğinde eğer hijyenik olarak TUVALETleri kullanırsanız, bu tuvalet sizin ihtiyacınızın İMRATI olur.
Ama iyi yönde ama kötü yönde hangi işi yaparsak yapalım bu iş için gerekli olan ve bu işin DOĞASINA UYGUN kullanılan her türlü MATERYAL yine bu işin İMRATI olacaktır.

Sizin konumunuza #ŞAHİD olma ile #ŞEHİD olma aynı şeyler olmaz. Size yardım eden kişi eğer konumunuzu düzeltmek için ŞEHİYD oluyorsa yani bunun için FEDAKARLIKLARDA bulunuyorsa ve siz de FEDAKARLIKLARDA bulunuyorsanız ancak imkanlar sizin RECUL olmanıza izin vermiyorsa bu durumda,
a) Ya siz ya da muhatabınız RECUL olmaktan vazgeçeceksiniz. Böyle olunca artık siz ya da muhatabınız ŞEHİYD sayılamazsınız.
b) Ya da ikiniz birden RECUL olmaktan vazgeçip İMRAT hükmüne gireceksiniz. Böyle olunca ikiniz birden ŞAHİYD olacaksınız.

Böyle olunca yine birbirinize yardım edeceksiniz ve VEMREETANİ yani ''yardımlaşabilen iki kadın'' hükmüne gireceksiniz. Bu noktada muhatabınızla ORTAK olarak belirlediğiniz ve kendisine ulaşılması için FEDAKARLIK gerektiren HEDEFİNİZ artık yok olmuş demektir. Artık HEDEF KÜÇÜLTECEKSİNİZ. Artık FEDAKARLIK olmayacak yani ŞEHİYD olamayacaksınız. Ancak ŞAHİD olma vasfınız devam edecektir.
Böylece RECULEYNİ olduğunuzda ŞEHİDEYNİ iken VEMREEATANİ olduğunuzda artık sadece ŞAHİD olacaksınız. Çünkü artık hedef küçülttünüz. Amacınız yardım gören kişi olarak sizin TAM BAĞIMSIZLIĞINIZ değildir. Hedefiniz günü kurtarabilmenizdir.

RİCAL`e yani belirlenen hedefe ulaşmak için ŞAHİYD olmak yani çalışmak yetmez. ŞEHİYD olmanız yani fedakarca ve özverili bir şekilde çalışmanız gerekir. Eğer ŞEHİYD olmanıza rağmen bir şekilde RİCAL`e ulaşamayacağınızı anlarsanız bu durumda tekrar ŞAHİYD`liğe dönmeniz ve artık o işin doğasına uygun bir dozda çalışmanız gerekir. Böyle olunca RİCAL artık hissiyat dünyanızda kendini İMRAT`a bırakır.

Kuran İlminde RİCAL her zaman için İMRAT`tan üstün tutulmuştur. Bunların Şehadetleri de EŞİT değildir.
RİCAL, sizin için ŞEHİYD türünde şehadeti temsil ettirirken İMRAT, sizin için ŞAHİYD türünden şehadeti temsi ettirir.
Burada zikredilen konu, bilinen manada “Erkeğin şahitliğinin Kadınınkinden üstün olması ya da iki Kadının şehadetinin bir Erkeğin şehadetine denk olması” değildir. ULEMA, ayetleri KURAN merkezli yani hissiyat merkezli anlayamadığı için Kadınları başta 2/282 de ki ''ŞEHADET MEVZUSU'' olmak üzere Kitabi bilgiye göre pek çok ayette ve pek çok şekilde tarihler boyunca hep aşağılamıştır.

O halde;
İnsanlara yardım ederken ilk başta belirlediğin YÜKSEK hedeflere eğer bu süreçte ulaşamazsan HEDEF küçülteceksin,
YA DA
RİCAL iken İMRAT olacaksın,
YA DA
ŞEHİYD iken ŞAHİYD olarak çalışacaksın,
ve bu süreçte RİCAL`in ŞEHİYD`liğinin asla ve asla İMRAT`ın ŞAHİYD`liğine DENK olamayacağına İMAN edeceksin.

İşte bu konum 2/282`de FEİN LEM YEKUNA RECULEYNİ FERECULUN VEMRAATANİ MİMMEN TERDAVNE MİNEŞŞUHEDAİ olarak yer bulur.

Umarım istifade edersiniz, İYİ OKUMALAR.

“KUR`AN ÇALIŞMALARIMIZ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir