KERİMLEŞEN OLGULAR..!

Yaşamın direği, olmazsa olmazı KUR`AN çalışmalarını bu bölümden okuyabilirsiniz.
Hemen hemen hergün yeni bir konu ya da konularla panomuz güncellenmektedir.

UMARIM İSTİFADE EDERSİNİZ. İYİ OKUMALAR.
HalilSergin
Administrator
Mesajlar: 217
Kayıt: 08 Haz 2016 03:21
İletişim:

KERİMLEŞEN OLGULAR..!

Mesajgönderen HalilSergin » 07 Ağu 2016 15:59

KERİYM deyimini mealler ''ONURLU'' diye tercüme ederlerse de bu deyimin hissiyatlarımızda ki karşılığı sürekli gelişen ya da gelişmeye, geliştirmeye açık olandır.
Mushafta başlıca 4 olgu Keriymleşmektedir. Bunlar;
1) Kitabün keriymün; 27/29
2) Kuranün Keriymün; 56/77
3) Resulün Keriymün; 81/19
4) Beniy ADEM`in Keriymleşmesi; 17/70.

1) Kitabün Keriymün:
Bir kere okuduğumuzda ya da gördüğümüzde ya da işittiğimizde anlayamadığımız bir şeyi ikinci hatta üçüncü belki de defalarca okuma, görme ya da işitme gereği duyduğumuzda işte bu şey bize karşı KERİYMLEŞMİŞ KİTAB hükmüne geçer.
Hayatta herşeyi bir bakışta, bir okuyuşta ya da bir işitmeyle anlayacağız diye bir kural yoktur. Çoğu kez anlamak için defaaten bakma, görme, dinleme ya da okuma gereği duyarız. Böylece muhatab olduğumuz olgu her ne ise o bize karşı kerimleşmeye başlar.

2) Kuranün Keriymün:
Bir şeyi okuduğumuzda, gördüğümüzde ya da işittiğimizde DOĞRU olarak anladığımız bir hissiyat ya da davranışa o şeyin Kuranı denilir. Bu insan da olabilir, mushaf ta olabilir, Rabbilalemiyn de olabilir, Allah da olabilir, kavim de olabilir, hayvan da olabilir.
Muhatabımız kim olursa olsun onun hissiyatlarını doğru anlayabilmek için fedakarlık gerekir. İşte burada Muhammed devreye girer. Çünkü Kuran her durumda Muhammede (KE) indirilir.
Muhammed hissiyatını hem EVREN yani Rabbilalemiyn ve hem de insan kullanılır. Ancak insanda bu hissiyat DAİMİ olarak kullanılabilecek bir şekilde ona bahşedilmiştir.
Evren ise bunu daimi olarak kullanmaz. Bu yüzden İNSAN, Rabbilalemiynden bir adım öne geçer. Rabbilalemiyn son derece kuralcı ve KATIDIR. Ancak İnsan, bazen ALLAH RIZASI için bu kuralcılığı ya da KATILIĞI kısmen ya da tamamen yumuşatabilir. Böyle olunca da İnsan, Rabbilalemiynden daha merhametli ve yumuşak olabilmektedir.
LİLLAHİ ise hem insandan hem de Rabbilalemiynden daha merhametli ve yumuşak olabilmektedir. Bir insanın cennetini yaşayabilmesi için Rabbilalemiyn, esas ve temel kriterdir. Ancak işin içine Muhammed girdiğinde LİLLAHİ bu kişi için Rabbilalemiyn kriterlerinden ödün verebilir. Çünkü kullarının cennetini ya da cehennemini yaşamasında son sözü LİLLAHİ söyleyecektir.
Bir insan KURANI elde ettiğinde bunu daha da geliştirmesi, bu Kuranın Keriymleşmesi anlamına gelir. Keriymleşen Kuran, zamanla tüm sorulara cevap verebilecek hale geldiğinde ZİKRE dönüşür. Böylece Kuran artık ZİKR sahibi olmuştur. Kuran için bu makama SAD denilir ve 38/1`de bu anlatılmak istenilir.
Sahip olduğu doğruları sorgulamaktan kaçanlar ya da kaçıranlar ZİKRE ulaşamazlar.

3) Resulun Keriymün:
İçimizde bulunan herhangi bir Resul hissiyatına itaat ya da ittiba ettiğimizde bunun bize ödülü gelir. Bu ödüle istinaden aynı Resule bir daha uyduğumuzda yine ödülü gelir. Bu durumda içimizdeki Resul hissiyatına karşı VELLEZİYNE AMENU MAAHÜ 11/58, 11/66 ya da AMENU MAAHÜ hükmüne gireriz 40/25, 11/40.
Bu durumda içimizdeki Resul henüz KERİYMleşmesini tamamlamıştır. Bu durumda kişi yan çizebilir.
Bu hissiyata karşı artık İSTİKRAR ile mukabelede bulunursak yani işin içine 40 rakamını ya da HARUN hissiyatını devreye sokarsak, bu durumda içimizdeki Resul kendini bize karşı Keriymleştirir ve bizim ona olan pozisyonumuz VELLEZİYNE MAAHÜ hükmüne girer. 60/4, 48/29, 7/64.
Bu durumda içimizdeki Resul KERİYMleşmesini tamamlamıştır. Bu durumda kişi asla yan çizmez. Bu duruma AKDAM`ın TESPİTİ denilir. Mealler bunu ''AYAKLARIN SAĞLAMLAŞMASI'' diye tercüme eder 3/147.
Her insana Resule itaat ya da ittiba nasip edilmez, edilene de bir daha edilmeyebilir, bir daha edilene de İSTİKRARLI bir şekilde nasip edilmeyebilir.
LİLLAHİ yolunda AKDAMI TESPİT edilmiş insanların içindeki Resullere karşı olan konumuna VELLEZİYNE MAAHÜ denilir. Bu durumda RESUL artık KERİYMleşmesini tamamlamıştır.

4) Beniy Adem:
Adem ihtiyaç melekemizdir. Ancak karşılanmış olan bir ihtiyacımız için gözümü daha yukarılara dikersek, bu durumda bunu KERİYMleştiririz. Bu durum HARAM değildir. Hayatı boyunca bir ev sahibi olmak için çalışan bir memur bunu elde ettiğinde, eline imkan geçtiğinde bunun daha iyisini elde etmenin planını yapması onun içindeki Beniy Adem hissiyatının KERİYMleşmesi anlamına gelir.
Eğer bir insan elindekinden ya da daha iyisini elde etmek için verdiği mücadeleden usanmaya başlarsa bu Beniy Adem Keriymleşmesinin SON bulduğu ya da bulmaya başladığı anlamına gelir. İşte burası kişi için TEHLİKELİ olabilir. Bu durumda;
1) Eğer daha iyisini elde etmek için verdiği mücadeleden usanmaya başlarsa derhal 4/34`e göre KADININI DÖVMESİ gerekir.
2) Elindekinden usanmaya başlarsa, bu durumda mübarek olarak nitelendirilen BEKKE`ye gidip BEYTİ HACC yapmalı ve MAKAMI İBRAHİYME sımsıkı sarılmalıdır. Böylece artık GÜVENDE olacaktır 3/96,97.

Ey İnsan, sürekli Keriymleş ve Keriymleştir, asla durmak yok, yola devam. Yalnız dikkat et; tüm bu Keriymleşmelerin LİLLAHİ RABBİLALEMİYN için olsun 6/162.

“KUR`AN ÇALIŞMALARIMIZ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir