DAVUD

Yaşamın direği, olmazsa olmazı KUR`AN çalışmalarını bu bölümden okuyabilirsiniz.
Hemen hemen hergün yeni bir konu ya da konularla panomuz güncellenmektedir.

UMARIM İSTİFADE EDERSİNİZ. İYİ OKUMALAR.
OsmanFindikci
Moderator
Mesajlar: 74
Kayıt: 14 Haz 2016 23:49

DAVUD

Mesajgönderen OsmanFindikci » 11 Ağu 2016 15:28

Dâvûd, Allah Resulüdür ve içimizde yaşar ve bize Dengeli bir yaşamı telkin eder. KısacaDâvûd, Denge Melekemizdir.

Dâvûd'un düşmanı ise Câlût'dur ve O da içimizde yaşar ve bize dengesiz yaşamayı telkin eder.
Eğer bir topluluk Dâvûd'a uyarsa Allah'ın izniyle, Câlût olmuş pek çok topluluğa galip gelir ve Dâvûd Câlût'u öldürür Bakara Suresi 2/249, 2/250 ve 2/251...
Zebur denilen şey Vahy Kitabı’nda Dâvûd ile alakalıdır yani hudenleşir İsra Suresi 17/55 “ve ateyna Dâvûde zebura”.
Tâlût sütten kesilmedir ve bunda düzgünlük vardır. Bir insanın hayatı düzene girecek kiTâlûtlaşsın ve kendi ayakları üzerinde dik dursun. Bu da ancak Dâvûd ile olur. ZatenTâlût’a karşı olan Câlût, Dâvûd tarafından bu yüzden öldürülüyor, dengeyi düzeni sağlamak için.
Çünkü Câlût, dengeyi ve düzeni bozar.

Dikkat edin Tâlût’un muhatabı Câlût iken, Câlût “Dâvûd” tarafından öldürülüyor Tâlûttarafından değil!
Araya Denge'yi sağlamak üzere giren unsurun adı Dâvûd'dur
Örneğin; Üniversite mezunu olduktan sonra bir işe girdiğimizi ve düzenli maaş almaya başladığımızı (Tâlût) düşünelim. Eğer hayatınıza Düzen-Denge (Dâvûd) getiremezseniz (Câlût) aldığınız maaş yetmez ve bir dengesizlik oluşur. Bu dengesizlik Câlût'tur veDâvûd, zıddı ile savaşır. Ne zaman ki onu etkisizleştirir, o zaman hayat Denge'ye veDüzen'e girer.

Sâd Suresi 38/22 ayetinde ki Dâvûd’un davacıları, Dâvûd’un Mihrabını oluşturan, İçselAmel ve Meleke resulleridir.
Mihrab kelimesi, Elif Lam Ra diziliminde olup, arka plan manası itibariyle; kulun iç dinamiklerinde, asgari Amel Resul ile Meleke Resul'ün bileşkesinin oluşturduğu yapıya denir Âli imrân Suresi 3/37-39, Meryem Suresi 19/11 ve Sâd Suresi 38/21.
Bir kulun ortaya koyduğu hayr amaçlı her ameli, onun Meleke yönünü genişletecektir. Bu durum, dünyevi işlerde de bu şekilde gelişir. Halı tezgâhında el dokuması yapmak, nakış dikiş, kaneviçe, araba sürmek, torna tezgâhı kullanmak gibi mesleklerde Melekekazanarak ustalaşırız. Meleke kazandığımız oranda Ameli yükümüz azalacaktır.
Bir kulun içsel muti melekelerinden, Amel ve Meleke Resullerini aktif hale getirme gayretine Savvere denilir. Meallerde "tesevvere" kelimesi, tırmanma olarak çevrilmiştir.
Dâvûd hayatı, sistemi okumada, kullanmada dengelemeyi en üst seviyede gerçekleştiriyor. Üst seviyeye ulaşma sürecinde, ortaya koyduğu Amele karşı, Meleke Resul boyutu genişlik kazanıyor. Ortaya koyduğu Amel Meleke, Meleke Resul'ün karşısında 1'e 99 seviyesine ulaştığında, içsel mücadele yaşıyor. Amel'deki payının yok olması endişesi, Rabbi'ne karşı korku, ya secde veya tövbeye yönelmesine sebep oluyor. Sorumluluk bilincini öncelemesi sonucu, Rabbi tarafından bağışlanıyor.
Aslında bir suç, bir günah söz konusu değil. Dâvûd resul, görev üstlenmekten bağışlanıyor.Dâvûd resulün mihrabı, tamamen Meleke Resul tarafından oluşmuş olsa, Dâvûd resulhelak mi olurdu?
Tamamen Meleke Resul'e dönüşen Mihrabı, bir Bidad Resule dönüşecekti. Rahman'ınHalife kıldığı kullarına âdet dışı bağışladığı, Bidad Resul hakikati, sonsuz rahmet ve merhametinin tezahürü olarak sunuluyor.
Bu iki melekenin Dâvûd ile birlikte geçmesi, Dâvûd için bindirdiğimiz manayı da bir kez daha doğruluyor. Bu iki hasım neden başka resul ismi ile birlikte zikredilmedi de Dâvûd ile zikredildi?

Çünkü Dâvûd “Denge melekesidir”...

Tedebbur-Kuran İlmi

“KUR`AN ÇALIŞMALARIMIZ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir