İLYAS

Yaşamın direği, olmazsa olmazı KUR`AN çalışmalarını bu bölümden okuyabilirsiniz.
Hemen hemen hergün yeni bir konu ya da konularla panomuz güncellenmektedir.

UMARIM İSTİFADE EDERSİNİZ. İYİ OKUMALAR.
OsmanFindikci
Moderator
Mesajlar: 74
Kayıt: 14 Haz 2016 23:49

İLYAS

Mesajgönderen OsmanFindikci » 11 Ağu 2016 15:33

İçimizdeki Resullerden olan İlyâs, bize gelen bir bilginin, getiren kişiden bağımsız olarak
içeriğine bakılması gerekliliğini telkin eden Melekedir.

Sâffât Suresi 37/123, 37/124, 37/125 ayetlerine bakarak Ba’l – İlyâs bağlantısını görebiliriz. Sâffât Suresi 37/125 ayetinde geçen “ba’len” kelimesi “Be Ayn Lâm” kökünden gelmiş olupVahy Kitabı’mızda aşağıdaki formlarda geçer;
bu’ûletihinne, Nûr Suresi 24/31 (2 defa)
vebu’ûletuhunne, Bakara Suresi 2/228
libu’ûletihinne, Nûr Suresi 24/31
ba’lî, Hûd Suresi 11/72
ba’lihâ, Nisâ 4/128
ba’len, Sâffât Suresi 37/125
Saffat Suresi 37/125 ayeti hariç çevirilerde de, orijinal Arapçada da Ba’l kelimesinin lisani manası "koca"’dır . Yani bir kadının kocasına Arapçada ''Ba’l'' denilir ve bu kelimenin çoğulubu’ûlet şeklindedir. Sâffât Suresi 37/125 ayetinde geçen İlyâs(a.s.)’ın muhatabı olan bu kelime put ismi ya daputlar anlamında değildir.

Ba'l - bu’ûlet denilen şey; getirilen şeyin içeriğinden ziyade bunu getirenin kimliğine, makamına, sayısal çokluğuna, kişiye olan yakınlık derecesine verilen önem, kıymet ve ehemmiyettir. Örneğin; sizin için önemsiz biri, doğru bir şey söylediğinde kabul etmeyebilirsiniz, ancak aynı şeyi sizin için önemli bir söylediği anda kabul edersiniz. Ya da bir konuda anneniz sizi uyarır ''evladım şunu yapma” diye ama siz tepkisel olarak aksini yaparsınız, ancak aynı şeyi çok sevdiğiniz arkadaşınız söylerse onun sözünü dinleyerek yapmazsınız. İşte, tarihler boyunca İnsanlar kendilerine getirilenlerin hakikat olup olmadıklarına getirilen şeylerin içeriğine bakarak değil de bunları getiren kişinin kimliğine bakarak karar vermişlerdir. Bu durumda bu kişi ya da kişilerin konumları Ba'l konumuna girer ve putlaşır. Tam da bu anda içimizdeki İlyâs melekesi devreye girer. Bu meleke her zaman için getirilenin içeriğine bakılması ve buna göre karar verilmesi gerektiğini bize telkin eder. Bu şekilde yaratılacak doğru fikrin en güzel olduğunu yani “ahsenelḣâlikîne” olduğunu bize telkin eder.


Tedebbür-Kuran İlmi

“KUR`AN ÇALIŞMALARIMIZ” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir