Üzerimdeki yorgunluğu nasıl atabilirim?

Arkadaşlar talebe de, alim de insandır. Ettir, kemiktir. Yorulmaz, bitmez, tükenmez, Peygamber bile olmaz. Hastalanmış Peygamberimiz var bizim. Sallâllâhü Aleyhi ve Sellem. Aişe’sine kendini dinlettirmiş, biraz rahatlat beni Aişe diyen Peygamberimiz var. Ölüm sancısından dolayı ızdırap duyan Peygamberimiz var. Et ve kemik, alimin de yapısıdır. Talebenin de yapısıdır. Bu sebeple, hovardaca kullanılan bedenler Ravvihu enfüsekum seaten fesea. Bunun seaten ve seaten diye de yaygın rivayeti var. Yani, adım adım, zaman zaman, dinlenmesini de bilmek lazım arkadaşlar. Bu dinlenmenin mantığı, kaç yaşındaydınız siz? 25 Kaç yaşında sen kısa sûreleri ezberledin? 10 yaşında 15 senedir فَاِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْۙ diyor, şimdi bana soru soruyor. فَاِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْۙ ne demek? Bir iş bitince, öbürüne geç demek. Bu Müslüman Halet-i Ruhiyesidir. İş ile dinlenmek. Çok basit bir misal arkadaşlar; Kardeşimizin Nuru’l-İzahtan imtihana gireceğini, 200 sayfaya bu gece çalıştığını kabul edelim. Kesin yorulacaktır. Çay içerse akılsızlık eder. Bu akşam çay içen sabahleyin 10 puan düşük alırsa şaşmayın siz. Az düşünmek için çay içmek iyi bir malzemedir. Çay uykuyu bile bozuyor. İdrar yollarını etkiliyor. Allah İmam Nevevi’ye rahmet etsin. Kıyamet günü gezdiği yerlerden geçmek bize de nasip etsin. Yanında dururuz dersek biraz, mübalağalı bir istek olur gibi geliyor da hani.. koridorların kenarından filan biz de dolaşalım. Salatalık yemezmiş arkadaşlar. Halbuki Suriye salatalıkların iyi yetiştiği bir yermiş o zaman. Niye yemediği sorulduğunda da, bu çok tuvalete götüren bir şey, beni ikide bir tuvalete götürüp abdestle meşgul etmesini istemiyorum demiş. Şimdi, arkadaşlar açın bakın ansiklopedilerden %95’i suymuş salatalığın. Buna Nevevi’nin kerameti mi dersiniz, bilmiyorum kerametin bol olduğu bir zamandayız yani, bir isim bulun. Çay içerek değil, ama mesela kardeşimizin muhakkak yazı yazma kabiliyeti vardır. Dersten yorulduğunda, şöyle bir yazı denemesi yaparak, jimnastik yaparak.. Ben şahsi kanaatimi, uygulamamı söyleyeyim.. Çok yorulduğum zaman yürümek beni dinlendirir. Çok ciddi, ciddi dinleniyorum yürürken. Masanın üstünde 10 dakika uyumak böyle yeniden yaratılmış kadar heyecan veriyor bana, rahatlıyorum. Ben öyle uyguluyorum. 10 dakika, 15 dakika yetiyor bana. Yarım saat yürüdün mü, akşam oldu uyudum, sabah oldu kalktım gibi oluyor. Ama bu bünyeden bünyeye değişebilir. Yemek hariç her şey doğru bir dinlenme tarzı olabilir. Yemek, kendisi bir bela. Onunla nasıl dinleneceksin? Bir gün bir doktor arkadaşa dedim ki yahu elma yiyerek kilo vermem mümkün mü? dedim. Asitli filan diye.. Ya dedi hoca adamsın dedi hiç yiyerek dedi zayıflanır mı ya unut dedi. 🙂 Şimdi arkadaşlar, kardeşimizin sorusu doğrudur. Hiçbir insan 5 saat üst üste bir şeye dikkat edemez. Çok basit bir test yapın. Şunda motifler var mesela görüyorsunuz. Bu mushaf zaten buna zevkle bakıyoruz da.. Herhangi bir motifli birşeye, motifli bir halıya duvara hiç sağa sola kaydırmadan gözünüzü 5 dakika aralıksız bakın, başımızın döndüğünü göreceksiniz. 5 dakikalık yoğunluğu 5 saate böldüğünüzde de fark etmeden durum budur. Bir insan inşaatta çalışırken de yorulur, kitap okurken de yorulur. Çünkü yorulan kaslardan önce beyindir. Ne yapmak lazım? Sporunu vesairesini dinlenme malzemesi olarak kullanmak lazım ama e dinlenmek işten daha yoğun olursa, bu gülünç olur tabii. 1 saat çalışıp, 5 saat dinleniyorsan biraz gülünç olur. Yani 1 saat çalışıp, 20 dakika dinlenilebilir. Üçüncü bir tarz arkadaşlar, tavsiyem; Pek çok Hocaefendi’nin uyguladığını gördüm. Rabbim lütfetti çok hoca gördüm. Çok alim ile oturdum kalktım. Korkuyorum kıyamet günü bunların hesabı beni ezecek diye. Evlerine girdim, bana evlat muamelesi yaptılar.. Yani çok ama.. 10, 20, 100 falan değil.. Birkaç yüz hocaefendi gördüm. Kendim zaten bir alimin çocuğuyum. Evimiz de öyle bir alimlerin uğrak yeri gibi bir evdi Elhamdülillâh. Bazı alimler de muhabbetle dinleniyorlar. Babamın arkadaşları vardı, çok bunaldım hoca bir yarım saat gelelim sana derlerdi, yarım saat onlar kendi aralarında bir şeyler şakalaşırlardı, Ya Allah yeniden giderdiler. Yani bu bir tarz arkadaşlar. Böyle menhiyattan bir şey olmadığı sürece herkes dinlenme tarzını kendisi belirlemelidir. Ama bunun temel felsefesi فَاِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْۙ dır. Birini bitirince, öbürüne geçiştir.