Celal Şengör’ün Tanrı’ya İnanma Şartını İnceliyoruz

Bir kaç gün sonra tamamı yayınlanacak olan “Prof. Dr. Celal Şengör Fikir Stalk” videosundan kesilmiştir. – Bir Tanrının varlığı hakkında en küçük bir işaret göremedim nasıl bir kanıt bekliyorsun bir bilim insanı olarak? ne senin fikrini değiştirirdi? ve bilime olan güveninin üzerine belki alternatif olarak dini bir inanca da sahip olmanı sağlardı? bu bir mucize mi olması gerekir? ne olsa inanırdın diyor yani bakın verilen cevap çok ibretlik – çok basit, – ee mesela – İsa’nın mucizalerinden bir tanesini birisi yapsa bugün – aa dersin, valla doğruymuş hı hı – değil mi? veya Musa gibi birisi şöyle değneğini vurup Kızıldeniz’i falan ayırsa 🙂 – bak abi bu oluyor demek ki derdik der miyiz peki? der miydik? muhteşem bir defans geliyor Mertten der miydik? yani eğer öyle olsaydı hakikaten der miydin? hayır kesinlikle – ha? der miydik? mesela Copperfield’i düşün yani adam şeyi özgürlük anıtını ortadan kaldırdı mesela ee der miydik? bunun – derdik, derdik, neden? neden derdin ya da? – e çünkü Copperfield, bunu yaptıktan sonra – bunu izah edebiliyor, nasıl yaptığını tabi etmeseydi ama, sır olarak saklasaydı? – etmeseydi, işte o zaman – bu işte mucize var mıdır? yok mudur? hikayesine geliyor işte evet – mucize yoktur niye? 🙂 gördün işte 🙂 bak izah etmeseydik der miydik? diye soruyor mucize hikayesine geliyor diyor mucize yoktur diyor e gösterdi işte adam yani David Copperfield gibi açıklıyor diyor David Copperfield açıklamayanlar da var? daha baştan mucize yoktur diye onu kabul ediyor – ha birisi hakikaten mucize gösteriyorsa – o zaman dersin ulan bunu yapan birileri var – anlatabiliyor muyum yani? – Copperfield biliyorsun koca bir vagonu yok etti herif neler neler ya.. 🙂 – ama, ama, ama.. – bunu nasıl yaptığını da anlatıyor sonra hı hı tabii ki, çünkü şartlatan değil, adam şarlatan değil hocam şarlatan olanları da var, Criss Magic falan, filan gibi ama.. – tabii tabii, ama.. – ee mesela çok güzel bir film vardı nereden anladın onun şarlatan olduğunu? yani birisi bu sihirbazlık dediğimiz o ilizyonistlerin yaptığı şey Copperfield bunu açıklıyor diyor açıklamadığı zaman işte şarlatan, doğrudan şey ilan ediyorsun zaten yanlış ilan ediyorsun ve sorduğu çok doğru Çağrı’nın inanır mıydık? hayır inanmazdın işte burada konu o zaten şey de diyoruz ya.. çok gelişmiş bir teknolojiyi sihirden ayırt etmek imkansızdır diye dolayısı ile değişen bir şey yok yani yani sen bugün, bunu çok iyi biliyoruz ki sen bir gün bir sihirbazlık, ilizyonistlik gösterisine gittiğin zaman oradaki olayların esasında gene bilimsel açıklamaları olduğunu, David Copperfield açıklasın, açıklamasın açıklamasa ne olurdu? diyor haklı şekilde açıklamasa da, mutlaka bir takım doğal sebeplerinin olduğunu kabul edecektin ve bunun bir mucize olayı olduğuna inanmayacaktın çünkü senin kafanda zaten ilahlaşan şey doğa yasaları bu Peygamberler için de olsa aynı böyle olurdu hiç mi farkı olmazdı dolayısı ile sana kaldı ki bunu söyleyen ateistler de var görsek bile asla inanmazdık diye böyle şeyler görsek bile çünkü o sırada senin, şey olabilir.. bir takım onun.. ilizyonist, yani bir ilizyon durumu olabilir diye şimdi arkadaşlar bakın bununla ilgili çok enteresan âyetler var çok fazla âyet var da ben sadece burada bir iki tanesini nazara vereceğim yani bunu burada konunun mucize olmadığını çünkü bunu, bu şablon âyetler ve Peygamberimiz zamanında da bunu istemişler bakın.. bir âyette diyor ki.. En’âm Suresi, 109’da.. “Kendilerine bir mucize gösterilirse.. mutlaka ona inanacaklarına dair bütün güçleriyle Allah’a yemin ederler yani bize bir mucize göster biz kesin Allah’a iman edeceğiz diyor müşrikler Peygamberimize “De ki.. Mucizeler ancak Allah’ın katındadır.. Onların mucize geldiği zaman da.. inanmayacaklarını anlamıyor musunuz?” devamında eğer biz onlara işte melekleri indirmiş olsak ölüler kendileriyle konuşsa, diriltsek de ölüler kendileriyle konuşsa bütün her şeyi toplayıp önlerine koysak yine de inanmazlardı diyor yine başka bir şey (âyet) “İlimden nasibi olmayanlar da Allah bizimle konuşsa ya yahut bize de bir mucize gelse ya dediler “Bunlardan öncekiler de.. tıpkı böyle, bunların dedikleri gibi demişlerdi.” diyor yani ne olsa inanırdın? işte mucize gelse ya bunlardan öncekiler de böyle demişti diyor o zaman Peygamberimizin döneminden bahsediyorum tabii ki şu anda “Kalpleri hep birbirine benziyor” diyor Gerçekten de yakîne ermek.. Hakikatı bilmek isteyen bir kavim için.. biz ayetleri çok açık seçik gösterdik (Bakara/118) yani sen, eğer o iyi niyetin varsa, o iyi niyet sahibi için zaten âyetler açık seçik gösteriyor burada mucize diye bahsedilen bu arada bak mucize, delil ve âyet bunların üçü de Kur’an’da âyet olarak anlatılıyor az önce mucize gösterme derken âyet kelimesi geçiyordu aslında yani senin niyetin iyiyse zaten mucizeleri görmeye başlıyorsun yani bir yumurtadan yumurta, tamam mı? yumurta kırılıyor ve içinden birşey çıkıyor çıkan şey uçmaya başlıyor şimdi bu mucize değil mi? görebilsen bu da mucize, hiçbir farkı yok mucize olmayan herhangi bir yok zaten Kur’an’ın iddiasına göre her yer âyet yani normalde bir sperm hücresi bir şeye dönüşüyor transformers diyordu, bizim Hulusi buna değil mi? transform oluyor bir şeye dönüşüyor ve o şey sonra koşmaya başlıyor nasıl bir mucize bekliyorsun ki zaten? yani inanmak niyetinde, o samimi niyette olsan “Zaten biz onlara mucizeleri gösterdik açık seçik” diyor mucize olmayan herhangi bir yer gösterir misin bana? şu anda benim konuşmam şu et parçasının konuşması değil mi? en fazla periyodik tablodan oluşan bir şeyim konuşması buradaki seslerin iletimi senin onu algılaman şu anda sende bir hissiyatın oluşması bana bir yer göster mucize olmasın ama o niyeti kaybettikten sonra diyor Kur’an biz onlara ölüleri de konuşturtsak yine bakın altta başka bir âyette “Onlara gökten bir kapı açsak da onları yukarı çıkarsak, yine de inanmazlar gözlerimiz boyandı, bize büyü yapıldı, “sihir yapıldı derler.” diyor buradaki sihir işte bugünkü manasında.. bugünkü sihir ne diyoruz? yani ilizyonist ne yapıyor David Copperfield? bir takım ilizyonla aslında olma.. yani doğa yasalarına ters gelmiyor değil mi? doğa yasalarına ters gelmediği senin gözünü boyuyor böyle derler diyor yani sen bugün de mucize görsen o bahsettiğin anlamda mucizeleri de görsen bunun mutlaka doğa yasaları çerçevesinde bir açıklaması vardır bu kişi doğa yasalarını aşamaz diye yine o Tanrın olan, senin Tanrın olan doğa yasalarına tapacaktın bir farkı olmayacaktı o temel niyet olayı belirliyor yani bakın yine burada şu çok önemli başka bir yerde “Şayet sana kağıt üzerine yazılmış bir kitap indirseydik bu kitap indirseydik meselesi şu başka âyetlerde de çok geçiyor bu çünkü o zaman müşrikler yazılı bir kitap istiyorlar yani bize git göklerden yazılı bir kitap getir hani vahiyi böyle konuşarak söylyorsun ya öyle değil yazılı bir kitap getir, bak alernatif kitap istiyorlar kitap gelmiş, yazılı şeklinde, başka bir kitap istiyorlar bu çok önemli şimdi bunu nereye vuracağız, biliyorsunuz yani âyet hemen iki anlamda, Kur’an’daki âyet, kâinattaki âyet kitap, Kur’an bir kitap, kelâm sıfatından kâinat bir kitap, Kudret sıfatından gelen yani mevcut kitabı beğenmeyip, alternatif kitap istiyor Öyle bir şey de indirmiş olsak onları elleriyle tutmuş olsaydılar yine o inkarcılar, “Bu apaçık bir büyü, başka bir şey değil” derlerdi” diyor, yine inanmazlardı diyor, yani.. sen bu, yumurtalardan kuşun çıkışını, işte devenin çıkışını, bir, tatlı bir kedi yavrusunun bir hücreden transform oluşunu kitap olarak, ayet olarak, mucize olarak kabul etmiyorsun da alternatif kitap istiyorsun ya o zamanki müşriklerin yaptığı gibi bakın bu şablon âyetlerin böyle zaman bağımsız olarak vurması hakikaten bence çok ibretlik yani bu vesile ile bu âyetleri tanımış oldum yani bunları kabul etmiyorsun ya ha biz sana o alternatif kitabı da verseydik senin o istediğin manada bir ilizyonistin yaptığı gibi tamamen doğa yasalarının tersine bir şekilde bir olayı da gösterseydik sen ona da gene büyü, gözlerimiz boyandı, bize, bu apaçık bir büyü, başka birşey değildir diyecektin tıpki işte az önce şarlatan dediğin gibi hakikaten şarlatan, ayrı konu biz de onların şarlatan olduğuna inanıyoruz farklı gerekçelerle yalnız orada doğa yasalarının aslında aşılmadığını, mutlaka doğal bazı sebepleri olduğuna inanacaktın ve onu kabul etmeyecektin bu koca bir yalan bugün bunu istiyorsun ama o, o gün gelseydi gene inanmayacaklardı diye Kur’an bunu daha da fazla ayetlerde, çok fazla yerde işliyor zaman bağımsız bir inkârcı analizi bu Kur’an tarafında yapılan inanılmaz doğru ve bugün bu yayında bir kez daha bunun doğru olduğunu gördük o yüzden benim için burası hakikaten çok ibretlikti yani alternatif mucize isteme, ama gene inanmazlardı Bir kaç gün sonra tamamı yayınlanacak olan “Celal Şengör Fikir Stalk” videosundan kesilmiştir.

Tebliğ et!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir