Kardeşler, yeni bir fetva söyleyeyim size. Sapkın, reformist hocalardan bir tanesi, “Sigara içmek haramdır.” demiş. Benim de çok karşı olduğum bir şey. Bütün gelen kardeşlerimize, bırakması için çok dua etmişimdir, çok yol göstermişimdir. Rabbime hamdolsun, on kardeşimden yedisi bırakmıştır. İnşallah tamamı bırakır. (Amin) Yüzde yetmiş başarı şansımız, dualarımız yüzde yetmiş tutuyor. Yüzde otuzluk eksiklik benden midir sizden midir Allah-u alem. Ben üstüme alıyorum, bendendir diyorum. Kardeşler, hoca fetva vermiş: “Sigara içmek haramdır.” Bu fetvasını geldiler bize sordular. “Hocam, sigara içmek haram mıdır?” Biz de genel hükmü söyledik. Kardeşim, bir olaya İslam’da haram diyebilmek için ya hakkında bir ayet olacak ya da bir hadis olacak. Sigara hakkında, Efendimiz zamanında sigara denilen bir şey olmadığı için ne bir ayet vardır ne de bir hadis vardır. Bundan dolayı bin dört yüz yıl içinde gelmiş olan hiçbir Ehl-i sünnet âlimi, sigaraya haram diyememiştir. Ancak tahrimen mekruh demiştir. Bu kadar bizden üstün Ehl-i sünnet âlimleri tahrimen mekruh demişse bizim gibi onlardan çok daha düşük seviyeye sahip ilim ehli insanlar nasıl haram der? Bu haddi aşmak değil midir, bu edepsizlik değil midir? “Ama hocam, hocamız bir kıyas yaptı.” Neymiş kıyas? Kıyas şu: “Sen Peygamberimiz Aleyhisselam’ın karşısında olsan sigara içebilir misin?” “İçemem, utanırım.” “İşte bak! Peygamberimiz Aleyhisselam’ın karşısında yapamadığın herşey haram demektir.” Kıyası görüyor musunuz? Kur’an ve sünnete bağlı olmadan hüküm vermeye başladığın zaman kıyasla hareket edersin. Kafana göre bazı yakınlaştırmalar yaparsın ve insanları böyle ikna etmeye çalışırsın. Bunun hiçbir ilmi dayanağı yok. Bu basit bir kıyastır. Bir fıkra anlatıp haklı olduğunu beyan etmen gibidir. Böyle iş olur mu? Sen bu insanları neyle kandırmaya çalışıyorsun? Şimdi bir temsil getireyim. Madem sen kıyas yapıyorsun, ben de bir kıyas yapayım. Efendimiz Aleyhisselam’ın karşısında biz abdest bozabilir miyiz? Tuvalete gidebilir miyiz? “Dur ey Allah’ın Rasülü! Ben şu köşeye geçeyim, sen de burada dur, beni seyret.” diyebilir misin? Diyemezsin! Şimdi bu ne anlama geliyor? Abdest bozmak haram diyebilir miyiz? Böyle kafa olur mu ya? Efendimiz Aleyhisselam’ın karşısında bir adam hanımıyla cima edebilir mi? “Dur sen burada, biz hanımla cima yapacağız.” Olur mu? Olmaz! Bu ne anlama geliyor? O hocanın kafasına göre cima yapmak haramdır. Çünkü ne dedi o? Allah’ın peygamberinin karşısında yapamayacağın her şey haramdır. Hükme bak! Kardeşim, bu cahilliktir. Bu keyfine göre din uydurmak demektir. İşte Allah’ın peygamberinden kopuk, peygambersiz bir Müslüman olursan gideceğin yer burasıdır. Allah bunları da kurtarsın.(Amin)
Tebliğ et!